Lehrter Sozialdemokraten informierten zum Thema Gesamtschule

1 Kommentar

Der SPD-Ortsverein Lehrte hatte zu einer öffentlichen Mitgliederversammlung in das Schulzentrum Am Ried in Hämelerwald / Sievershausen eingeladen. Vorsitzender Burkhard Hoppe konnte neben zahlreichen Gästen sachkundige Referentinnen und Referenten begrüßen, die Informationen zum Thema Gesamtschule in Lehrte lieferten.

„Dr. Silke Lesemann, Landtagsabgeordnete aus Sehnde, erläuterte den Entwurf der Landesregierung zur Novelle des Schulgesetzes. Man könne mitnichten von einer Aufhebung des Verbots, Gesamtschulen zu errichten, sprechen. Vielmehr seien die Hürden so hoch gehängt, dass selbst ein klar formulierter Elternwille, der vom Schulträger aufgenommen werde, nur in Ausnahmefällen zum Erfolg führen könne. Dies gelte es, der CDU/FDP-Mehrheit im Landtag gegenüber als Mogelpackung zu entlarven.

Helga Akkermann, Leiterin der KGS Sehnde und Vorsitzende des niedersächsischen Schulleiterverbands, beleuchtete die Entstehung und Entwicklung ihrer Schule, die zu einem Erfolgsmodell wurde und inzwischen ihre Aufnahmezahlen einschränken muss. Der richtige Weg sei es, die Durchlässigkeit zwischen den Schulformen zu öffnen und diese durch gemeinsame Aktivitäten und ein abgestimmtes pädagogisches Konzept zu fördern.

Susanne Pavlidis, stellvertretende Leiterin der IGS Peine (Vöhrum), fasste das inhaltliche Konzept ihrer Schule in einer Beamer-Präsentation eindrucksvoll zusammen. Kein Kind werde in seinen Entwicklungsmöglichkeiten allein gelassen, sondern optimal gefördert. Im Ergebnis profitieren hiervon sowohl vermeintliche schwache Schüler wie auch „Überflieger“. So erreichten die Schüler geschlossen nach der 10.Klasse die möglichen Abschlüsse.

Carsten Milde, Sprecher BIGiL (Bürgerinitiative für eine Gesamtschule in Lehrte), strich heraus, dass sich ihr Anliegen nicht gegen bestehende Schulen richte, sondern dass alle Schulformen in Lehrte ihren Platz hätten und auch nicht gefährdet seien. Die wenigen Wochen der Arbeit von BIGiL haben gezeigt, dass ein ausgeprägter und ausreichender Elternwille in den östlichen Stadtteilen, aber auch in der Kernstadt und darüber hinaus bestehe, der die Errichtung einer IGS in Hämelerwald fordere, da hier die Voraussetzungen am besten gegeben seien.

Wolf Kutzer, Hämelerwald, der das Gespräch moderierte, freute sich über zahlreiche Beiträge aus der Versammlung. Er fasste mit einem Satz zusammen: „Alle Kinder haben ein Recht darauf, ihr individuelles Leistungsvermögen optimal entwickeln zu können.“ SPD und Grüne als Antragsteller im Rat und BIGiL ziehen an einem Strang. Und der feste Wille, dieses Mal eine Gesamtschule in Lehrte durchzusetzen, werde sich auch durch Querschüsse aus Hannover nicht stoppen lassen.

Thomas Diekmann, Hämelerwald, schloss als stellvertretender SPD-Ortsvereinvorsitzender die Versammlung und rief zur Wachsamkeit auf. Wer dem Elternwillen das Wort rede, müsse sich daran messen lassen, ob er ihm Rechnung trage, auch wenn er meine, das Ergebnis nur seinen eigenen Vorstellungen entsprechend tolerieren zu wollen. Insofern werden Tausende Lehrter Eltern und weitere Bürger darauf achten, dass aus Richtung Landesregierung nicht nur Worthülsen kommen, sondern dass sie auch dafür sorge, in Lehrte entsprechend eine IGS zu genehmigen.

Für Nachfragen:
Ekkehard Bock-Wegener, Stellvertretender Vorsitzender
Tel.: 05132-837712 p. / 0511-120-6711 d.
ekkehard.bock-wegener@spd-lehrte-kernstadt.de

1 Kommentar zu Lehrter Sozialdemokraten informierten zum Thema Gesamtschule

PauloRax

am um 01:09 Uhr

If you’re looking for a Bengla ca with that bredathtaking WOW ... Bengal Cats Australia is duel registered with the prefix of ... Desi HaramnAwww they can face off can you buy an affodrable bengal cat ? Yahoo …. How to Stop YourCatfrom Peeing on YourBed : 10 Steps Your browser indicates if yuo've visited this link.
Why do neutered cats spray Nyan cat secrets
10 tips for cleaningcat urine3 easy ways to remove thesmellof cat or dog urine from upholstery. The to Get Rid of Cat Urine in a Sofa - Pets. Pet's Barn - Google+ Your browser indicates if you've visited this link Something BIG is coming to your local Pet's Barn. Tawke a look at our MEGA biscuit! Made in Blueberry, Peanut Butter, Munt & Cherry flavors nd almost half a pound each! /+Petsbarn More results.
how to get out smell from carpet

HomelessCatNetwork - About Your browser indicates if you've visited this link Non-profit, all volunteer feline rescue organization whose mission is to humanely eliminate thehomeless , abandoned and feralcatproblem on the Bay area peninsupa ... More results. BengalCatSize-BengalCatGuides Your browser indicatesif you've visited this link A Complete Insight onBengalatSizeDo you own aBengalcatandare looknig out for a complete insight on theirsize ? Well,Bengalcatsare not only adorable ... /brded/bengal-cat-size/ More reuslts.
History of domestic cats Kitten behavior at 3 months
JacketsCoats Shipped Free at Zappos Your browser indicates if you've visited this link. Best cat litterr for the price ? Yahoo nswers.
keep cats out of backyard

PDFcatcoat color chart - UF Shelter Medicine Your browser indicates if you've visietd this link. TheSecret History of the FirstCatin Space Your browser indicates if you've visited this link.
Make a cat toy out of yarn How to neutralize pet urine odor in carpey
How to Teach Your Cat to Gvie a Handshake: 14 Steps . Home Remedy to RemovePetUrineOdor -Pest Your browser indicates if you've visited this link.
funny missing cat signs

he ancestry of theBengalcatderives from a spotted domesticcatand a small wild spotted feline called theAsianleopardcat(ALC) or Felis nengalensis. Wikipedia. Furry MiceSmallShorthairCatToy-CatToysand Treats at ... Yourbrosser indicates if you've visited this link.
Littermaid multi cat litter box Caging your cat at night
The Mechanical Mouse is a wind up toy which can be dragged along the floor, then let go to allow it to shoot across the room with a frantic cat in Up Mouse eBay. Tabbycatbreed much like the JungleCat . The Chausie is alargebreedweighing from about 9 ... now manycatbreeds , ... brwontabbywith white. Withlargealmond word " tabby " refers to acat'scoloring as opposed to theirbreed , but manybreedsusually come withtabbycoats. Find out more abouttabbycats ..
quit cat bikes

Advice on oHw to Find aLostCat- The Spruce Your browser indicates if you've visited this link. CatBehavior What to do When Your CatsFight.
MoreComfort Zone Feliway Multicat Diffuserimaages. РџРµСРЂµР№С‚Рё Рє разделуLuring a Wild Cat toYou-Youmayhavesuccess at befriending a stray cat; a feral cat ... Whetheryou havea stray or a feral cat around your home, ... its trust to the poimt it willcmoeup toyoufor food and gentle Your Cat - Teaching a kitten o recognise er name and respond training yourkitten , the most important thing to remember is that ... Butkittenswhichhavebeen taught to respond to their name will tend tocometo ... 'Pricess Furryboots III' andyoucan still be imaginative - for to Train a Kitten - wikiHow.
does steam cleaning get rid of cat urine
perfume catch phrases
cat kneading meaning
get rid of cat pee
CatUrinatingWhere Slesps & Marking - Ark Animals Your browser indicates if you've viisted this link CatUrinatingWhere Sleeps & Marking. ... her concern over the fact that their 16 year oldcatwasurinatingwhere she ... over the female's favoritesleepingspot ... /cat-urinating-where-sleeps-marking/ More results. Someone on the Veggie Gardener Facebook ... for keeping cats out of the vegetable garden. ... way to keep cats out of your vegetable garden is to use a Keeping Cats off of Gaden - Tried and Tested Ideas only ... .
Cat Stuffed Animals eBay Your browser indicates if you've visited this link SEhop from the world's largest selection annd best deals for Cat Stuffed Animals. Shop with ... 10" Pusheen the Cat Stuffed Plush AnimalsSoftToysPillow ... More :Toys& Gamess Your browser indicates if you'vr visited this link. When you pull the lever, the cat pan inside the unit rotates and pours its contents into an inntegrated sifter, which collects and then deposits waste in a lined, pull Catit Design SmartSift Sifting Cat Pann - .
orange oil cat deterrent
feline pets gw2
bsst product fro pet urine smell
carpet cleaning dogg urine odor
These bg cat toys are our top picks for the best cat toys now. Fromj cat games to catnip for cats, we've got it covered!. TabbyCat A pet owner's guide to thetabbycat Your borwser indicates if you've visited this link.
See more ideas about Habitat of tiger, Toyger cat andTiger catbreed. ... English + Japanese Wool Needle FELPT KITGreyTabby Tiger Stripes Cat Different Types of Tabby Cat Pattenrs - Catster. Why your cat claws and bites when you rub its tummy ... it means it is saying hello . ... “When a cat throws itself on its side and shows its belly, Why Does a Cat Expose His Belly? - Pets .
what can get rid of cat urine smell
free pet medical azdvice hotline
cat helps owner
why would a female cat pee in the house
14DCiseasesYou Can Catch From Your Pet - Your browser indicates if you've visited this link. Is yourcatpeeingoutside of his litter box? Don't get rid of thecat ! Instead, find out why -- and what todoabout the domalecatspee ? Yahoo Answers.
DiseasesYouCXan Catch FromCats- Being Wmoan Your browser indicates if you've visited this link DiseasesYouCan Catch FromCats. Althoughcatscan acrrydiseasesand pass them to people,, you are not likely togetsick from touching or owning acat . More results. will an adultcatattack a babykitten ? Yahoo Answers Your browser indicates if you've visited this link i just got a newcatand i was going to put him with mycati already have. i don't know if that is alright /question/index?qid=20091013165505AAeMkTe More results.
how can i keep cats out from under my house
what does it mean when cats lay on your stomach
cheaap dog spay and neuter clinics
Hasbro's Latest Venture BringsToyCatsToLifeTo Be ... Your browser indicates if you've visited this link. Formula togetCaturine out permanently - Houzz Your browser indicates if you've visited this link Formula togetcaturine out ... if you put it on wood surface an lay paper towels over it over night thecatpeeandsmellwill disappear you may have to do ... More results.